lördag 6 december 2008

sömn brist

Jag har alltid lidit av problem med att sova! Ända sedan jag var riktigt liten har jag varit extremt lätttväckt. Vaknat av minst lilla ljud o har extremt svårt att somna om! Denna natt har vart så otroligt jobbig, nu ska jag ha ett riktigt klago, negg inlägg. Jag kunde inte somna igår kväll trots att barnen sov. Detta berodde delvis på att den andra vuxna i vår familj var ute på gallej. Ja jag lixom väntar på att han ska komma hem, o somnar jag in så vaknar jag av minsta lilla pip. Jag somnade nån minut o sedan kom han inrullandes! Lite lätt irriterad så försökte jag sova, då börjar det hicka o snarkas i sängen intill min. Sedan så vaknar O o jag det är ju bara att ta sig i kragen, han somnar om tillslut. Jag lägger mig i soffan o efter typ 2 timmar vaknar A, och då är hela karussellen igång. O vaknar o nu handlar det om att överleva, ja så känns det faktiskt. Vi äter en lugn frukost men efter det så är det en tjej som är lite lätt högljudd o allmänt bråkig, så då är det på min overaller o dylikt. Väl ute i skogen med O på pulkan o A spanandes efter blåbärsris o lejon. Så är det faktiskt ganska så skönt. Men nu nu när vi är inne igen är min irritation på bristninsgränsen o jag ska gå ner o skälla på att det enda, han jag delar postlåda med, kan hitta på är att slå på tv o ja lata sig! Jag är så irri!!!!!Ha en trevlig lördag, själv trodde jag jag skulle hinna träna, gå på village eller bara vara ute med familjen i det fina vädret, men det är visst för mkt begärt!

Inga kommentarer: