lördag 13 december 2008

lucia

Vi tog bilen till skell i fredags, jag, dottern och sonen. När vi gjorde detta så missade även min dotter sitt lucce firande på lekskolan. Jag tänkte att detta måste gottgöras så ikväll så for vi iväg till kyrkan där det var kröning av Skellefteås lucia. Min dotter överasskade som vanligt och kunde sånger jag aldrig hört förr, hon hade även kyrkans största ögon ;)

Vi har även vart på adventsträdgård på A lekskola, det var den finaste av alla dessa otroliga tillställningar. Så fint ordnat o fröken Björn var en ängel, han såg faktiskt rätt rolig o väldigt from ut, men vad gör man inte för dom små ;) Fröknarna hade klätt in ett rum i grankvistar, gjort som en labyrint där barnen fick gå en och en, vissa med sina föräldrar dom som var modiga ensamma, tända ljus o sätta i en labyrinten. Allt under fridfull sång. Detta var super fint o fick mig att bli tårögd.

Nu skulle jag vilja dricka vin och bli lite full, men det blir en mini ansiktsbehandling i stället!

Inga kommentarer: