måndag 1 december 2008

4 år

29/11-04 Nu tappar jag tålamodet, A kom till oss! Det är mkt trevligare här ute, eller är det det med tanke på allt som händer i världen?
Jag är för jäkla less och arg på D, utan ngn som helst anledning...

1/12-04 Vattnet gick idag kl.16.30. Låg i soffan o såg på tv o pratade med E på jobbet! Reser mig upp o plask så händer det ngt! Ringer mor min o frågar om det är vattnet som gått ;) Vi fick åka in, men ska dit imorgon bitti eller inatt...

2/12-04 Föddes vår lilla älskade A hon är så jäkla fin. Ligger bara och tittar på henne och bli alldeles matt. Hur kan det kännas så här, hur kan man älska ngn så här mkt? A var en stor flicka när hon komm, så alla spådommar slog ut rätt. 4665 gr och 54 cm lång. 20.28 föddes hon. Det var en otroligt lång, utdragen och alldeles underbar förlossning, och på kuppen blev man 10 kg lättare. Jag blev igångsatt kl.10.00 efter en natt inlagd på förlossningen.

Har hur mkt som helst skrivet om mina förlossningsupplevelser och tiden efter mitt första och mitt andra barn, men det får jag ta ngn annan gång! Nu ska jag njuta, fälla en tår och må gott över det finaste som jag har fått till låns i livet, känner mig lite smått religiös ikväll!
Nu ska jag göra en liten överraskning som min 4-åring kommer att gilla.
Jag älskar dig över allt annat min dotter, vän, kärlek, älskling, buse...

3 kommentarer:

Jenny sa...

grattis till lilla alma på födelsedagen!

Anonym sa...

Å..tänk att hon blivit så stor redan...tiden går alldeles för fort! :D

Kram till familjen

Anonym sa...

Jag känner med dig vännen!
Det är något alldeles underbart att få bli mamma. En ynnest att få gå bredvid dem några år. Se dem växa, stötta, guida och oroas över både stort och smått..

Ibland häpnar jag över hur livet kunde bli så viktigt.. Hur de kunde "bara ta över en" sådär, och för alltid fylla en med den största känsla man kan känna . KÄRLEK utan krav.

Njut, gråt och känn dig rik. Du har det bästa man kan ha, din familj!
Kram helen