tisdag 23 december 2008

Orolig jul

Pappa är sjuk, det har han vart sen i somras! Men nu är han riktigt illa igen. Hjärtflimmret är tillbaka och oron finns i mig, överallt i varje liten vrå! Han ska elkonverteras imorgon, på renaste julafton. Jag är ledsen o hoppas än en gång att allting ska bli bra att julen slutar lyckligt precis som midsommaren gjorde! Meningen att vi ska dit på juldagen men vi får se vad som händer, vi får se hur allting går. Vi får hålla alla tummar och alla tår att allting går bra vi får även lita på högre makter, makter som man i såna här situationer verkligen hoppas att dom finns!

Ledsen är jag och oron sprider sig i mig, hoppas att jag får ha kvar min pappa ett bra tag till!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Å Johanna, vad ledsen jag blir för er skull. Jag vet precis och exakt vad den oro du bär på innebär för jag har burit den själv.
Men de är duktiga när det kommer till hjärtproblem, försök tänka så. Kärleken till den man oroar sig för driver ofta bort all rationalitet.
Jag tänker på er och hoppas att det ordnar sej till detbästa.
Massor av kramar til er alla hela familjen.
Jenny

Anonym sa...

Gulle du Jenny, tack för att du tänker på oss. Hoppas att vi ses snart. Kram J

Anonym sa...

Hoppas ni fått fira en god jul och att allt gått bra med din pappa. Det är verkligen inte nåt enkelt det här när ens föräldrar börjar bli gamla. Jag skickar många varma kramar till dig och familjen. / Lena