onsdag 7 januari 2009

Sängsängsäng...

...sovasovasova! Jag har i hela mitt liv, har fått detta berättat för mig om och om igen, haft svårt för att sova. Redan som liten var det svårt, som tonåring ännu svårare och nu näst intill omöjligt. Jag har svårt för att somna in, det är som om alla problem i världen ska lösas just då. När dom inte behöver lösas så behöver jag ligga längelänge utan tankar och bara vänta på att den ska komma, sömnen! När jag väl sover så vaknar jag av minsta lilla ljud, det kan vara allt från snarkningar, hostningar, plogbil. Ja det mesta gör mig vaken! Och när jag har vaknat en gång så börjar det om, insomningen. Världsproblem ska lösas, mat ska lagas, morgon dagen ska planeras....

Imorgon kör jag till Åre och med anledning av dålig sömn vore det roligt om ngn kunde följa med så jag inte behövde köra själv hela vägen. Kanske att jag tar bussen ändå, får se hur jag gör imorgon bitti!

Inga kommentarer: