onsdag 14 januari 2009

Finans kris hit och dit...

Jag har idag haft en otrolig möjlighet att lyssna på radio och hela vägen mellan Umeå och Stöde diskutterades finanskrisen hit o dit! Jobb som förloras, familjer som krossas m.m. Men på en radiokanal diskutterades det positiva med krisen, det som aldrig syns. Dom som förlorat sina job, men hittat nya bättre jobb. Människor som har tagit tag i sin dröm till vidareutbildning m.m. Jag vet att om man tänker positivt och om man verkligen vill ngt så kan man nå dit! Det var så härligt att lyssna på dessa människor. En kund jag träffade idag som också ville diskuttera lite kris, hon och jag kom överens om att i dessa tider när dom andra runt omkring drar in och drar ner, vågar inte satsa, det är då man ska gasa! Alltså en härlig dag med goda människor, men med extremt jobbig bilkörning, kan man hyra in en bilkompis?

6 kommentarer:

Marielle14 sa...

I tidig begynnelse så satsade vi när det var kristider.. Det har lett oss till vad vi är idag.. Tänker dock på alla som inte klarar sig ur krisen. Dom är trots allt många många.. vi har hyresgäster som är förtvilade o vars ekonomier kommer att rasa samman som korthus om allt varslande blir verklighet.. fy f-n
Men positivt tänkande leder i grunden till tillväxt tror jag.

Anonym sa...

Vad skönt att fler är inne på samma spår som jag. Jag har tänkt mycket i samma banor den senaste tiden. Nu börjar jag fundera på att det inte bara är bra att tänka positivt utan borde t o m vara en kollektiv skyldighet. Inte minst media. Vad härligt att du hittade ett program som vände på det. Tänkvärt perspektiv på den positiva tankens grund till tillväxt. /LL

Anna sa...

Mig kan man alltid hyra... Jag är rätt så bra på att köra bil också ;) kram

Anonym sa...

Precis som LL så har du så rätt - det finns faktiskt en del människor som hittar livsgnistan igen - just p g a att ha förlorat sitt jobb - nu är man liksom tvungen att ta tag i sitt liv och ta reda på vad man verkligen vill göra - för vissa kan det bli räddningen...
Andra kan slippa en parkeringsbot - inte allt är av ondo i dessa tide! ;)
Kram

Anonym sa...

Vad glad jag belv av att se dig - extra glad alltså! :)
Tar jättegärna en prommis på tisdag, om du kan, efter mitt pass. Det slutar 19.15

Kram kram
Jenny

Anonym sa...

Jenny! Jag kollar upp tisdagen! Har kalendern på nedervåningen o det känns som en mil just nu idag ;) Är alltid kul att se dig o jag lider med dig!
Kram J