lördag 12 maj 2012

Utmattningssyndrom

Igår var ett givande möte uppe på stressrehab, livets skola. Jag går verkligen livets skola, om än det vart en jobbig tid så ser jag positivt på framtiden och vad som ska hända. Jag tror verkligen att jag kommer att hitta otroliga verktyg i livet som jag inte haft tillgång till tidigare, eller det har jag. Det har alla, jag har bara inte använt dom. När man har utmattningssyndrom finns det massor av saker som kan hända med kroppen vid stress eller press. Jag märker väldigt tydligt av att min nivå är lixom på max. Jag är lixom hela tiden väldigt nära max eller uppe på max. Det brakar väldigt enkelt. Till exempel om ngn ber mig om ngt jag ej orkar eller vill eller inte kan just då. Om krav ställs som jag inte är redo för. Dock är det bra att det brakar för jag är vid fullt medvetande om vad jag tidigare gjort för fel. Vad jag måste ändra på. Vad jag måste vara tydligare med. När det brakar visar det sig i ilska eller att jag blir ledsen. Symtom som huvudvärk, yrsel, ökad puls kommer på en minut. Jag håller på att försöka lära mig att vara i nuet och då kan man inte bara klampa in och bryta detta hos mig, men jag ska lära mig att leva i nuet och få andra att vänta, jag behöver inte göra allting samtidigt och finnas överallt hela tiden. Jag behöver vänta ibland och även andra. Till veckan ska jag försöka ta tag i yoga. är så sugen m en har inte kommit mig för. Känner på mig att dte är det jag behöver.

Tillbaka till träningen, vår gruppledare pratade om pulsen igår och varför många med utmattningssymtom ej ser resultat i tex träning. Det är därför pulsen så ofta är uppe på max eller på en högre nivå än normalt. Så kroppen aldrig vilar. Vila för att återhämta sig och få resultat. Ska se om yoga kan vara ngt för mig.

Inga kommentarer: