torsdag 3 maj 2012

Andas!
Jag måste andas, leva här och nu. Inte tänka framåt hela tiden. När jag duschar så duschar jag, inte tänka på 1000 andra saker om vad jag ska göra sen. Jag måste sluta tänka framåt. I samtal jag har måste jag vara här och nu. Jag måste leva som jag mår bäst av, men hur gör man det? Jag börjar på stressrehab i morgon och kanske kan dom hjälpa mig med rätt verktyg. Kanske kan jag hitta ett sätt att vara här och nu. Jag känner mig stressad jämt, det ligger och gnager inom mig. Vad ska jag göra sen, när ska jag trivas, vem ska jag bli när jag blir stor? Jag trodde jag var på rätt väg, och det är jag. Men det är lång väg kvar att vandra. Insåg det idag när jag pratade med en vän som är i samma sist, som hörde på mig hur det är. Leva här och nu och andas, om jag bara vågade skulle jag vilja börja på yoga.

2 kommentarer:

Jenny sa...

å vad jag känner igen mig i det där... jag tänker också alltid framåt , i allt jag gör. det är ju helt sjukt ju.
Tänk vad mycket bra du kommer att få på stressrehab , du får gärna dela med dig om du finner några bra knep för att bromsa upp....

Johanna den envisa sa...

Jag har redan fått massor av bra knep ska försöka dela med mig. Kram på dig