torsdag 5 februari 2009

Raka rör

Idag har jag och min chef diskutterat sjukdom, han har själv nämigen vart drabbad en del!
Han berättade att han hade fått 2,500:- mindre förra månaden pga sina sjukdagar.
Shit o pannkaka!
Jag som på mitt förra jobb alltid tog ut komptimmar när jag var sjuk, märkte aldrig av det onda, ledsna och jobbiga med att få mindre pengar i plånboken!
Mer att göra när man var tillbaka, javisst, men det andra var lixom bortstoppat och bortkastat.

Men nu när man jobbar på ett annat jobb, åt ett annat företag så kommer jag att märka av dessa sjukdagar.
Både med mer att göra när man är frisk och att pengarna har flygit iväg för att fiskas upp av ngn annan byxficka.
Jag och min underbara chef, ja han e verkligen en pärla, kom fram till att nästa år får företaget stå för influensasprutan.

Nu ska jag inte skriva mer om den här onda, ilskna sjukdommen. Nä, banne mig nu får det vara nog!

Inga kommentarer: