onsdag 29 oktober 2008

Pappa

Det är mkt sjukdom här just nu!
Min pappa han har blitt så gott som frisk efter en väldigt jobbig sommar med problem som satt sig i hjärtat!
Jag trodde ej jag skulle få ha kvar min pappa så här länge, och glad det är jag det ska ni veta.

Nu är min väns pappa jätte sjuk, han har testikelcanser som spritt sig i hela kroppen. Från att ha vart den mest hurtiga gympaläraren på 58 år, till att ligga sängliggandes och döende i sin säng hemma på moröbacke.
Jag lider så mkt med min underbara vän hon och hennes familj har det så jobbigt just nu.
Han har tappat allt, han kommer ej ihåg saker, han är så trött ochhan har helt tappat livsgnistan.
Han svarar inte på ngn behandling och som min vän sa det är nästa så att jag vill att han ska få somna in.
Usch, så otäckt, vi ska alla den vägen vandra o det gör ontontont att tänka på det!
På bara några månader har denna familjs livssituation totalt skakats om.

Min andra finaste vän hennes far skulle idag ha fyllt 58 år, men dog för ett antal år sedan. 2 år efter att hennes käre mamma dog!
Hon har inga färäldrar kvar och skriver på hennes blogg om allt hon velat berätta och göra med sina föräldrar.
Jag kan inte skriva mer om detta, det är så tungt och jag tänker så mkt på er mina underbara vänner...

Inga kommentarer: