torsdag 29 mars 2012

Vidrig morgon, dottern var inte alls på humör. När hon inte är på humör då går det ut över alla. Brorsan ska man retas med, allas öron ska få sig en omgång med höga skrik, kläder ska ej tas på, fika ska ej fikas....jag kan radda upp 1000 saker och allt är överjävligt. Jag har haft en förbannad morgon, jag har svurit och tänkt onda tankar. Som grädde på moset fanns varken galonbyxor eller ryggsäckar hemma utan i en bil på annan station än hemma, morrr!!!!!
Ett sms på mobilen från en vän som berättade att nyfödda dottern är så snäll....mina tankar säger att det var dottern med när hon var bebis, vänta bara! Sen kommer det dåliga samvetet, mammasamvetet. Alla måste få ha dåliga dagar, var jag för hård, jag gjorde henne ledsen, hur kunde jag säga så???

2 kommentarer:

Jenny sa...

Å jag vet. såna där mornar är hemska! det finns morgnar jag lämnat barnen med en klump i magen för att allt blev så jävla negativt och jag var en galen mamma. Tur att man inte är ensam ! Att man vet att alla andra råkar ut för det samma. Barnen klarar våra reaktioner. hur konstigt vore det om vi inte flippade nån gång när de testar våra gränser till max. Ha inte dåligt samvete. kram på dej och trevlig helg./JS

Johanna den envisa sa...

Kram på dig med Jenny, ja det dåliga samvetet rullar runt inom mig och jag är fortfarande helt slut sedan morgonens högljudda kamp. Pust!