onsdag 14 september 2011

Bråket

Efter den fina frukosten och bollibompa morgon tv. Så gick den fridfulla morgonen över till den värsta av morgonen på väldigt länge. Barnen var på varandra som två stycken arga fulla ungdommar. Dom slogs, retades med hårda nypor och var allmänt bråkiga. Jag var inte pedagogisk och jag blev jätte arg. Vi, eller jag, hade en väldigt lång diskussion(med mig själv) om hur man beter sig mot andra. Om hur mysigt det är när vi alla är vänner och kan prata med varandra i stället för att bråka. Den stora höll för öronen, men svarade på vissa frågor. Den lilla la jackan över huvudet och lossades sova. Kul när dom små lyssnar.

I kväll så hittade jag vår kille(barnet) naken i spöregnet på gräsmattan ståendes i det fria kissandes mot det gröna kalla gräset. Han njöt och tyckte det var frihet! Skulle i och för sig vara ännu roligare om det var det stora killen i familjen som tog sig friheten. Grannarna skulle nog tycka det var annorlunda. Barnet är dom nog van att se, men den vuxna skulle va ngt.

Inga kommentarer: