onsdag 29 februari 2012

Träning utan resultat

Jag har alltid tränat och rört på mig. Har ett enormt behov av det, när jag var yngre sa min käre mot alltid när mitt humör inte var på topp -ut och spring med dig. Och som jag sprang. Jag sprang mil ut och mil in. Jag tävlade mot alla mina vältränade killkompisar och det var en lätt matsch. Jag bara sprang fram på gatorna. Jag älskade att känna svetten från pannan, vinden ljuda runt omkring, vilket frihetskänsla. Min far brukar påminna mig om när jag sprang mot en klasskompis, vi var ute i flera timmar, kom hem och han la sig ner och jag kände mig som jag just hade börjat. Det var helt sjukt, jag hade en lätt kropp och en bra teknik. Annars är det idag, jag har en tung kropp, men tekniken sitter i. Särskilt vid höga hastigheter. Idag var det intervaller mot min övervikt på schemat. Det gick super bra. Jag körde 30 sek högintensitv 30 sek vila osv....Höjde hastigheten körde 30 sek högintensivt och 15 sek vila. Rullbandet skrek och mina fötter värkte. men flåset är rätt bra. Jag körde i 10 min. Sedan 20 min på crosstrainer och 10 min i roddmaskin. Sedan magdödare på det, plankan, sit ups m.m. Man kan ju undra varför en person som tränar som jag aldrig får resultat på kroppen? Vad gör jag för fel? Kan mina sömnbesvär verkligen gnaga sig in i alla fettceller och vägra släppa taget? Jag ber er släpp taget, för det är rätt omotiverande när det inte händer ngt. Men glad är jag över att jag orkar ta mig iväg, orkar springa, röra på mig och ta i. Men som sagt var det har alltid varit bra för mig vid alla slags humör skiftningar. När jag har varit ledsen har jag kört hård styrketräning, när jag är arg och trött har jag sprungit eller spinnat. När jag vill ha frisk luft åker jag skidor eller går. Jag brukar inte skriva så mycket om träning eftersom det är en del av mitt liv, den finns alltid där och jag älskar det. Det gör att jag finner ett andrum i allt runt omkring. När jag inte får till det i tid, så önskar jag att jag hade någon som sa åt mig- ut och rör på dig. Ibland får min sambo till det och ser problematiken så nu brukar det ibland komma från hans mun - ut och spring med dig!

Inga kommentarer: