söndag 19 februari 2012

Försöker ge min tjej ett självförtroende utöver det vanliga. Våga stå upp för det man tycker, våga säga emot, lyssna på andra, känna efter hur det känns, våga berätta, Jag försöker men dottern är en svår nöt att knäcka. Varje dag gör jag 1000 fel. Men jag är rätt bra ändå. Nu håller vi för fullt på med läsning, skrivning, siffror och plus och minus. Hon kan men har inte tålamod, idag har hon skrikit o knövlat ihop massor av papper för att 7:an blev åt fel håll. Jag vill bara SKRIKA vem f-n bryr sig. Men är lite mer pedagogisk och försöker berätta att det inte gör ngt, att man måste öva för att lära, att jag gjorde samma sak blablabla....Men egentligen vill jag bara säga lägg ner, slappna av, sluta vara så löjlig. Men hon har så otroligt höga krav på sig själv och jag vet inte hur jag ska handskas med det. Jag vill inte att hon ska ha så höga krav på sig själv....

Inga kommentarer: