fredag 10 februari 2012

Matlagningskungen

Jag är fasen helt jäkla handlingsförlamad när det gäller matlagning. När jag är själv så blir det gärna typ keso med kyckling och om jag lyxar till det ett ägg. kanske en omelett eller varför inte fil och flingor. När jag är hemma själv med barnen så blir det plättar eller nån pasta med ngt härligt till typ korv eller kanske en liten ostsås, som ingen äter.

Nu är det fredag kväll och i stället för att börja med maten tills sambon är klar i badet. Så sitter jag här medans barnen ritar. Jag kan ju ta tag i att duka o plocka ur disken. Då har jag ju hjälpt till lixom. Som min pappa brukar säga tur du hittade en kock, för annars hade vi nog aldrig blivit bjuden på middag hemma hos dig. Nu ska jag plocka disk.

1 kommentar:

Anna sa...

Mycket lyxigt med en man i huset som gladeligen lagar mat och dessutom gör det bra :)