torsdag 10 juni 2010

Vilken dag!!!!Så mysigt vi har haft! Hämtade barnen på dagis, hem byta om och duscha. Fixa picnickorg och ta en cykeltur tillbaka till dagis sommarfest! Så otroligt mysigt och bra stämning, underbara barn, föräldrar och fröknar. Sång och ring dans. Härliga picknic och den godagoda jordgubbstårtan. Alma ska ju börja på 6 års och tycker inte riktigt om tanken, det är spännande men också väldigt nervöst. Hon ska ej vara kvar på älskade Klockargården, förstår inte varför bästa vännen som är äldre ej ska börja 6 års. Mycket tankar och väldig nervös inför allt som komma skall. Waldorf har även utkastning av barnen som ska sluta på lekskolan och gå över till 6 års för att sedan gå in i skolan. Det är en spännande, rolig och lite kuslig ritual! Barnen som ska kastas ut samlas först och har en rolig ringlek med sina fröknar. Medans detta sker gör alla föräldrar ett band som sedan barnen kastas in i, inte så lätt att förklara. Men Alma skrattade och var glad när hon gjort det för lite spännande var det och ni som känner henne kan nog se hennes min framför er. Jag trodde inte hon skulle vilja göra det, men tji fick jag! När barnen har åkt i alla föräldrars famnar tas dom emot av sina fröknar och får en fin gåva. En underbar tavla med en fin ängel och en underbar dikt på baksidan. Jag skriver ut dikten imorgon för Alma sover med tavlan nu. Ja vilken kväll det blev, jag älskar såna här underbara tillställningar. Och jag är så otroligt nöjd med vårt underbara dagis. Jag skulle vilja vara där varje dag jag med för allt är så fint, genomtänkt o otroligt anpassat efter alla dom små olika människorna. Med olika intressen, tillgångar och utvecklingar. Ja nöjd det är bara förnamnet. Gonatt!!!!

Inga kommentarer: