fredag 29 maj 2009

Krut tant och övervikt

Jag har en vän, en vän som är över 80 år. Har inte alls kännt henne länge, men vi lixom klickar. Hon är helt fantastisk hela hon, en riktig krut tant.
Idag möttes vi på kvantum, hon hade fått lift ditt och sen visste hon ej hur hon skulle få sig hem. Där kom jag som en ängel, det var det hon sa. En tjock liten ängel!
-För visst har du gått upp i vikt? Men Johanna det klär dig, men du kanske har struma?
Där på kvantum mitt bland folk stod hon och pratade om min övervikt, och jag skämdes inte ens. Jag sträckte på mig och sa att ja det försvinner inte. Jag börjar faktsikt ge upp! Vi diskutterade min vikt högt och ljudligt på min favvo affär, så nu vet alla som jobbar där vad mitt dilemma är-STRUMA! Vi skrattade även högt och ljudligt. Hon får mig att skratta åt det som jag inte alls gillar.

Ja sen fick hon åka med min bil hem till sitt vackra hus. Vi tog en tur på tomten, hon har så fint. Utsikten, lugnet, trädgården allt är så vackert.
Det var så vi träffades genom att vi ville köpa hennes hus. Man vet aldrig kanske en dag att vi får det. Jag känner mig hemma där och vi skulle storm trivas. Men just nu är jag glad över att vi har funnit varandra.

Hon är härlig min vän och krut tant.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint! Man ska skratta åt sånt man inte gillar det blir mer gillbart då. Eller hur? Kram LL

Anonym sa...

håller helt med ;) Kram JH

Anonym sa...

jag har oxå en sådan vän. Det där med ålder finns inte.
Ärlighet framför allt!

Vi får njuta av att vi faktiskt är friska, har hälsa...

Synd att vi inte hann träffas igår. Men jag kommer gärna ner på ett möte med er båda (du vet vem).

Trevlig helg & Morsdag..
Kram H

Anonym sa...

Visst är dte härligt med sådana människor - som kan framföra sånt man egentligen inte vill höra men genom dem så är det liksom helt okej!

Hööru...vi ska ta oss ett snack du och jag...på onsdag kanske...kring lunch kanske? :)
Kram
Jenny

Marielle14 sa...

Det låter underbart med denna charmiga människa.. spontanitet hos människor som levt med en helt klart vidare vy är skönt. dom har haft tid att se skogen för alla träd. Kram mel