fredag 21 september 2012

Tillit

Det är mycket som händer i mitt liv just nu. Ibland knackar utmattningen på dörren, men jag känner att jag kan hantera och få ordning på tankar och handlingar som för mig närmare den otrevliga gästen. Jag känner att jag under detta år har växt som person, har lärt mig otroligt mycket om mig själv och andra. Jag har kommit en av mina vänner så otroligt nära. Det är jag enormt tacksam för. Jag har lärt mig ha tillit till att allting kommer att ordna sig. Jag har tillit till min kropp och mitt psyke. Jag kommer att klara allt jag tar mig för, det kommer att gå upp och ner. Men klara det, det kommer jag. Just nu försöker jag få till min jobbsituation. Det kommer att gå och det kommer att ordna sig. Jag vet vad jag vill och jag strävar mot målet! Jag är väldigt peppad och stolt över att hjärnan börjat funka igen. Efter en tids minnesstörningar så har jag börjat återvända. Kan dock inte läsa långa texter än och hänga med hela tiden, men det hoppas jag kommer tillbaka. Jag lider av en sjukdom jag kan påverka, det känns väldigt positivt. Det kunde ha vart mycket värre. Jag kan påverka min sjukdomsbild och jag kan säga att jag varit sjuk. Det sitter långt inne men jag kan...

Inga kommentarer: