måndag 24 september 2012

Energi

Idag har jag, efter en helg i vilans tecken, haft energi! Morgonens promenad blev en nästan 2 timmars vandring. Ljuvligt för kropp och själ. Sedan blev det i eftermiddag även styrketräning, älskar känslan av att ta i. Gillar mest styrketräning, har haft det på vila i typ 6 månader. Bara för att jag velat och för att jag lyssnat på min kropp. Men banne mig vad jag gillar att ta i, ska njuta av att jag älskar att träna. Har förstått att inte alla gillar det. En tid i livet ville jag jobba med träning och ibland dyker den viljan upp igen. Jag har en friskvårdkonsult utbildning i botten. Tänk att få hjälpa folk tillbaka efter utmattning, övervikt, barnafödande. Hade en dröm om att få jobba åt ett företag med personalen. Få igång dom, ändra livsstil, hitta rätt träning för rätt person, stötta, peppa. Var och tränade med en kompis nyligen och då vaknade den känslan till liv igen. Känns lixom som om alla som jobbar med dessa frågor aldrig har haft dessa problem...blablabla...nu ska jag lägga barn!

Inga kommentarer: