torsdag 14 juni 2012

Sjukhuset

Jag börjar bli van vid denna miljö, idag är det möte hos arbetsterapeuten vilket ska bli intressant. Hur kan dom hjälpa mig? Nu när vi ändå skriver om sjukhus så skulle jag behöva ett snack med sjukgymnast, kan knappt sitta eller ligga pga mitt onda bäcken! Har fått löpning på far, alltså motion på recept. Förstår hur hon tänker, att jag ska göra ngt jag gillar. Hjärnan och psyket skriker JA! Jag älskar att springa, frihet, det handlar bara om 2 ggr i veckan. Men med mitt gamla välanvända bäcken skriker NEJ! Jag tror jag är för tung just nu för löpning trots att jag gått ner 7 kg, behöver gå ner mer för att kroppen ska klara av belastningen. 3 kg till så är jag minus 10 kg, då har jag inte så långt kvar till min vikt jag vill till. Sakta men säkert går det åt rätt håll. Tänk vad vila kan göra för kroppen!

Inga kommentarer: