tisdag 2 augusti 2011

Trevlig båtfärd

Igår skulle jag och barnen, ingen man, åka på båtutflykt med farfar. Mannen i huset har börjat om att jobba och vi andra är lediga, lite orättvis men så är fallet. (Kom just på att jag glömt fylla i alla mammaledighet jag tar ut till fk) Vi skulle alltså på härlig utflykt. Efter ett lite jobbigt tandläkarbesök för dottern där det upptäcktes att en ny tand växer snett så bagav vi oss mot båtklubben. Snabba som vi är var vi där först och väntade en stund tills värdparet dök upp. Efter ompackning, nedpackning i båten så var det dax. Vi åkte ut o solen sken. Jag hade glömt solbrillor, men det gick bra. Barnen var sams men båda ville sitta tätt, men det gick bra. Sen när vi var framme så började förvandlingen av två söta människor till två trötta, hungriga små monster. Lunch glömdes bort och endast bulle och kaka intogs. Detta resulterade i sockerchock och riktigt dåligt, gnälligt humör. KUL! Sedan så var det så ett tag tills vi drog hemåt. Då var barnen så trötta och hungriga men som tur var fanns det skinkmackor som gav tröst. Efter mackorna blev humöret bättre. Jag tycker alla ensamstående är super duktiga och jag måste fylla i alla papper till fk. Hej då!

Inga kommentarer: