söndag 7 augusti 2011

Lite sommar kvar....

Jag går igång på att få bort dess små äckliga kryp, jag gör fällor, städar som en galning i kökets alla vrår, och sköljer varmt i diskhon. Vi har inga just nu men dom kommer så fort en liten smula är framme, men jag jagar och är riktigt bra på det. Bananflygor, vilka onda djur!

Nu längtar jag efter barnen, klockan är 11.16 och nu vill jag att dom ska komma hem och stöka ner, busa, leva om och vara alldeles underbara. Snart kommer dom, ska bara klippa ner lite blommor ute för nu går vi mot höst och vissa vackra buskar har blommat över. Känns lite si så där men det är bara att inse att nu är det snart över med varma kvällar, ledig tid, altan häng, badplatser.......Tiden går för fort och än en gång funderar jag på varför vi i all sin dar envisas med att bo i kalla norr.
Lägger upp lite bilder från sommaravslutningen för 7 veckor sedan på Ottos dagis, för att komma ihåg och minnas känslan av sommarlovets början.


Inga kommentarer: