lördag 10 april 2010

Vännen

Nu ska min vän, som bott i Malmö, i allt för många år flytta hem. Hon ska flytta hem!!!!Gu så himlarns kul, jag blir så glad och det värmer. Vi pratade länge i telefonen igår och pratade om att boka in en helg för bara vi två, som vi gjorde i ungdommens dar. Vi körde ofta dagsutflykter till Stockholm, på den tiden man kunde flyglifta. Gu va kul det ska bli, hon kommer hem med sin lilla barnskara o man redan i juni. På jobbet rullar det på, var i Stockholm igår och kände mig kluven. En del i mig kommer att längta tillbax, medans en annan del är redo för ngt nytt och det är den delen jag lyssnar på.Barnen växer så det knakar, Goko, som den yngsta säger att hans namn är. Är vår lilla virvelvind och mysmaskin. Det är oftast ngt på gång och jag njuter varje sekund man får ligga nära, kramas och bara lykta på min lille son. Jag njuter några sekunder för sedan är han på väg mot nya mål.Stora tjejen är inne i ngn form av trots, livet är ganska jobbigt för henne. Och alltför ofta bryter hon ut i gråt och skrik. Det enda som hjälper är kramar och lugnande ord. Behöver enorm närhet, som om hon behöver känna sig liten och stor samtidigt. Vilket inte alltid klaffar. Annars så pysslas det på som vanligt och vårt skåp med pyssel behöver rensas än en gång.
Tänk att min vän ska bo nära, Skellefteå känns mkt bättre än Malmö.

Inga kommentarer: