onsdag 30 december 2009

Tack, nej tack, usch!

Idag var jag och barnen på stan, tack mannen för att du städat bort sittvagnen! Båda barnen på raska små ben över stadens gator, en hit och en vips ner i en snödriva. Dock inhandlades present till lillkusinen och ett par nya dojjor åt sonen. Sedan åt vi lunch på costas och jag har bestämt mig för att nästa gång ta plättar eller pannkakor som alla i Umeå säger, med grädda och sylt. Men nu till det viktiga som hände oss, medans vi tog dom små o stora benen och begav oss mot den minilillasnabbavita bilen så ploppade, blåste eller vad man nu säger sonen ut sin fina gröna tutte ur munnen. Tutten var på plats för det var sovdags för en stund sedan och det visade sig på alla sätt det kan visa sig. Men som sagt var han pluppade ut den och en man utan handskar som såg misstänkt ut tog upp den med sina bara händer med gummi ploppen mot handflatan, USCH, tack, äckligt eller vad säger man. Jag sa tack och sedan åkte tutten ner i min väska. Väl vid den vita faran hoppades jag hitta en ny men ack det fanns ingen och jag finns slicka, rengöra och blåsa på tutten för sonen kunde inte vara utan och framförallt kunde inte mina öron vara utan tutte. Gulligt att hjälpa men ack så äckligt, jag vet ju inte vart han haft sina händer eller vem han ens var! Nu är hans baciller både i mig o kanske i sonen. FY F-N! Hoppas att han inte kom åt gummiploppen.....

Inga kommentarer: