måndag 28 december 2009

Livet

Idag har jag haft en alldeles underbar dag och en jobbig dag på samma gång. Jag har haft super trevligt och roligt med barnen på alla sätt och vis, men mitt tålamod är så kort och jag är på bristningsgränsen exakt hela tiden. Jag behöver vuxentid med min sambo för vi hinner inte prata med varandra och när vi gör det så är det alltid lite irritation o ilska med i bilden. Vi skulle behöva barnvakt, men det är inte alltför lätt. Vi måste fixa det kanske ta en liten minisemester och bara njuta av god mat och mys. Det är exakt vad vi behöver, ska ragga lite barnvakt och hoppas att ngn vill hoppa på tåget.

Pust nu fick jag ut lite av allt som bubblar, men just nu känner jag mig som en fet, gnällig morsa utan charm och humor. Jag vill stänga in mig själv eller resten av familjen i tvättstugan och stanna där. Kanske att man ska göra det? Och på allt detta så har jag så jäkla mkt Mens så jag vet inte vart det kommer ifrån(om ngn undrar) detta gör att saker och ting blir miljoner gånger värre än va det egentligen är. Och jag vill inte bygga snögrottor och dra skranor runt runt, jag vill bädda ner mig under en filt dra ner allt som går att dra ner för våra fönster och se kärleks film.

Men kanske att allting känns bättre imorgon, för imorgon är en ny dag och då kanske jag är lite mer positiv. Eller så är det ännu jävligare.

Dock så hände det några roliga saker idag:
-jag var ute o skottade snö själv och njöt av att få låta min kropp slita
-jag var på ett 55 min långt spinning pass och när det var slut kändes det som om jag skulle ha orkat en liten stund till, trots att jag var illröd och svettades mest i rummet
-jag har fått miljoner pussar av min dotter och min son, kanske tycker dom om mig i alla fall, trots att jag är tråkig, irriterad och inte alls kul
-jag och min sambo har bestämt efterätt till nyårs och den kommer att bli smarrig, jag vill ha det NU

Nu måste jag gå upp och lägga mig bredvid min sambo och njuta av att han finns.

Inga kommentarer: