lördag 1 november 2008

Bitterfittan

Är i Skell, efter en lång fredag med jobb sitter jag nu hemma hos ma o pa.
Har vart ut på en morgonprommis med den otroligt valpiga hunden.
Låg och vilade i min brors rum, där han numera har bott i två veckor pga vikariat på en skola här i Skell.
Vid sängen hittar jag en bok, som jag för övrigt undrar varför han har???
Men han läser ju allt han kommer över så nu kanske han är inne på sin käre sambos böcker! Bitterfittan, jag känner mig träffad, Jag är så förbannat trött, så ful, så jävla arg. Nej, inte arg mest irriterad, känner mig träffad.Jag har vart arg länge nu. En cementerad grå massa som gör mig stel. Som får mig att vilja dricka för mycket vin, känner mig träffad.
Nu vågar jag nog inte läsa mer ur denna bok, känns allt för nära, för just precis så känner jag mig idag, eller idag var att dölja sanningen, jämt var mer likt mig! Arg, ful irriterad, som en riktig bitterfitta!
Jag har under dessa få sekunder jag skrivit detta bestämt mig för att smyga med denna bok som Maria Sveland har skrivit, jag tror den kan ge mig lite glädje många skratt och kanske en väg ur detta förfall ;)
Käre älskade sambo, vad tror du om detta? Är jag en riktig bitterfitta?

4 kommentarer:

LL sa...

Här är en till som känner igen sig. Men mer som en bitterkärring som passerat bäst före datum. Men dig kära Johanna, känner jag inte igen. Sist vi sågs var du lika full av positiv energi, driv och liv och vacker. !

Anonym sa...

Vad har hänt min vän?
Precis som lelu känner jag inte igen dig i detta!
Men med och av egen erfarenhet förstår jag dig...
Lever i detta själv varje dag.
OM du bara visste hur jag känner mig??

Så kom igen , vi b--f-- kan sura ihop. Hoppas din stund i Skellefteå blev bra.
Jag ser fram emot att träffa dig igen. När har du tid? Jag kan komma till Umeå och hälsa på!
Kram

/Helen

Jenny sa...

Bitterfittan är en mycket bra bok som alla borde läsa. Blir lite imponerad över att din bror läser den, A vägrar (antagligen för att han inte vill se sanningen i vitögat)
De jag känner som läst den inkl. mig själv blev oerhört avståndstagande till sina respektive ett långt tag efter boken var utläst. Den biter sej fast.

Anonym sa...

Gu va kul med så många kommentarer jag måste nog skriva mer om detta ;)
Le lu, Du är rolig du, men har du börjat blogga än?
Helen, självklart har jag tid att träffa dig. Jag tar en tur vid jul till Skellefteå. Jag hör av mig så får vi ses. Ring om du kommer till Umeå så får vi ta en fika.
Jen, min bror är som sagt var en bokslukare o läser ALLT. Jag ska läsa den, glömde den dock i skell. Längtar tills vi ses hörde talas om vin o mat på torsdag?