måndag 13 juni 2011

Veckan som gått

Förra veckan vill jag minnas men det finns saker jag mer än gärna lägger på hyllan. Till exempel min dyra arbetsdag då jag för första gången blev stoppad av polisen och då jag snabbt som ögat blev av med alldeles för mycket pengar. Ett tips, kör aldrig fortare än du har råd med. Men jag blev ändå glad, glad för att slippa bli av med kortet. Har folk jag känner som blivit av med kortet, som har samma bilsittande i jobbet som jag. Det ställer till lite problem och det jobbigaste med det hela är att man inte kan skylla på ngn annan än sig själv.

Det jag minns i hjärtat är avslutningen på fina dagis och fina skolan. Ett mysigt kalas, med god mat, jordgubbstårta och fint teater spel av alla fröknar. Uppskattat och lika mysigt som vanligt. Alla som ska börja 6-års blev utslängda och det var spännande vill jag lova. I år hade jag ingen som fick bli utslängd. Men om tiden går lika fort som den gör just nu då står jag snart där med tårar i ögonen för då är vår dagis tid över. Avslutningen på skolan var rent ut sagt magisk, tänk om min egen avslutning hade vart så. Dom mindre eleverna spelade en fin sång på deras instrument. Andra elever dansade, blommor delades ut av små små ettor. Ja det var rent ut sagt romantiskt. Jag älskar vår skola och skulle kunna var där mer tid än jag är idag. Jag vill lixom aldrig gå därifrån.

Må gott snart är det semestertid!

Inga kommentarer: