tisdag 11 januari 2011

Det är tungt att vända

Det är tungt att vända tillbaka alla dessa juldygn, denna vecka tar ut sin rätt och det är bara tisdag idag. Men vi är nog tillbaka nu, jag tror att jag och mannen lider mest.
Barnen är bättre på att vända tillbaka dygn åtminstonde den större i skaran av 2. Imorsen var en annorlunda morgon då jag skulle bli hämtat 08.15, jag brukar inte ha den tidspressen på morgonen. Men det funkade trots att sonen var uppe till 23.00 kvällen innan. Allt funkade nästan utan hot. Lite hot måste man ju alltid ha! Typ tar du inte på dig byxorna så får du gå ut utan idag. Ja ni vet ;) Jag som aldrig skulle hota mina barn, men det är ju inget annat som funkar. Våra kläd problem håller i sig med den älsta och jag kan utnämna mig själv till en expert i denna fråga då hon har vart så ända sedan hon kunde börja välja själv. Det var tidigt alldeles för tidigt. Sonen har också börjar lite med en fixering av en kortärmad rolling stones tischa, ja man kan ju förstå det men allvarligt varje dag? Men han går att dribbla bort i frågan lite grann. Dottern har gått i sin tomte dräkt sen 2 veckor innan lucia, men nu har hon gått över till en färgglad kombo av leggings och en klänning. Hon gillar inte klänning men verkar ha fått en nytändning på denna efter att hennes Malmö kompis har vart här. Trumvirvlar och intressepilar?

Inga kommentarer: