måndag 24 maj 2010

Kommer jag att minnas den här perioden som den jobbigaste perioden i dotterns liv, eller kommer det bli ännu värre? Går hon i mina fotspår kommer jag att få en jobbig tid om typ 10år, då blir det andra saker att vara orolig för. Nu känns allting så negativt. Från när vi vaknar tills vi ska sova är det för det mesta gnäll, bråk den egna viljan som spökar. Jag känner mig urpumpad och har fasen inte mkt energi och tålamod kvar. Jag tänder till på minsta ljud och jag har funderat på om det skulle vara skönt och ok att ha på sig öronproppar vid matbordet, läggning, duschning ja nästan allt. Kan jag vandra genom denna 6 års trots med öronproppar? Sonens trots känns just nu som en fis i rymden och hanterbar. Hoppas att barnen blir sitt sanna jag igen, det är den högsta önskan just nu denna minut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

6 års trots råder även här i holmsund. Jag pendlar mellan att vara en förstående mor, ignorera och ibland bli alldeles jäkla skogstokig;-)
undrar när det går över? går det över?

hör av mig när vi kommer från turkiet.
kram!
/Malin

Anonym sa...

räkna med att ditt moderliga tålamod ska prövas flertalet gånger framöver, ja det är bara att ta tag och följa strömmen.... av trots, gråt, skrik och all denna oändliga kärlek du Villkorslöst (????) får varje dag av de små. Och som tröst - de är bara små några år till, haha..

Du fixar det! jag ska stötta dig!
Pussa på dem då de sover - bästa boten och styrketåren man kan få.
kram o krya på dig.

(H