lördag 18 juli 2009

2 små kids fulla av energi!

Jag tänker på en sak som en vän till oss sade:
-Det är ju ingen skillad på att ha 2 barn, A sköter sig ju själv!
Men nu när vi bara har ett barn, den äldre är utlånad, så inser jag att det är riktigt stor skillnad. Har lixom glömt hur det är. När lille man sover hinner vi göra det mesta. När han är vaken så är det bara han vi ska ha koll på. Det är bara hans konflikter och irritation som ska lösas, inte 2 st samtidigt. Det är skillnad på att ha 2 st små, men ack vad roligt det är. A sköter vissa saker själv och det är ju förståss skönt. Men hon är fortfarande ett rätt så bestämt barn som vet vad hon vill. Hon och O trissar också upp varandra, om en skriker skriker den andre högre, om en springer åt ett håll springer den andre efter. Jag längtar efter den äldre nu som bara den. Men hon vill inte alls komma hem, hon har till och med funderat på att flytta till Skell och mormor och morfar. Men hem ska hon, vi åker och hämtar på måndag.

1 kommentar:

Jenny sa...

rekommenderar du 2 eller ? Jag funderar mycket kring detta nuförtin och eftersom jag vuxit upp ensam känner jag mig total - lost när det gäller syskon. Vet ingenting. kan ingenting.