söndag 29 mars 2009

Livet

Jag är så less på att vara sjuk, nu ska jag klaga! Är det inte magsjuka så är det förkylning. Jag orkar inte med detta längre nu får det vara nog! Jag har vart sängliggandes i helgen med. Ögonen började rinna, näsan rinner och jag nyser så jag tror att hjärnan ska hoppa ut. Inne i kroppen så skriker det och jag vill ut vill ut i det fria friska vädret. Springa, gå leka, men kroppen orkar inte!!!

Nog klagat!
Vår underbara lilla 4 åring här hemma har så mkt frågor och funderingar om vem som är störst av hon och lille bror, varför är det så? Hur kom jag in i din mage och hur kom jag ut? Varför är jag flicka och O pojke? Hur blir barn till? Blev ni glada när jag kom? Vart var jag när O kom?
Ja vi måste nog gå på bibblan i veckan och låna en hur blir barn till bok som ligger på en 4 årings nivå. Det ska bli intressant. D svarar att barn blir till när mammor och pappor kramas och A blir bara med fundersam! Jag måste låna en bok så allt blir rätt förklarat från början så hon får förstå och inte tycka att det är konstigt.

Tjejen vår har även vart arg på sin far ett bra tag vid toalett besök. Pappa är inge bra på att torka, du kan inte! Så jag som är väligt pedagogisk förstod raskt att dotterna var nog mogen nu att lära sig torka själv, hon har inte velat det tidigare. Så fram med papper och penna och vi gjorde ett att torka sig själv schema med stjärnor för varje torkning och sedan dess så tokar hon själv! Slut bråkat mellan far och dotter och en väldigt nöjd tjej.

Lilla O han fortsätter vara en go o glad kille med mkt klätter o spring i benen. Han är överallt, upp och ner och hit och dit. Man vänder sig om o då står han upp i stolen eller klättrar på bordet. Han älskar det och än så har det inte hänt ngn olycka. O är en riktigt kramig kille han vill kramas, kramas och kramas. Han älskar sin stora syster och vill gärna krama och mysa med henne mest hela tiden, ibland går det bra och ibland går det inte. Han är en liten snack apa och ni som känner oss vet att mest alla i denna familj är rätt bra på detta , så ibland är ljudnivån här hemma rätt hög.

På jobbet snurrar allting på och ideerna går på högvarv just nu. Jag hoppas verkligen att ett projekt som jag och en kund har på g kommer att bli av. Känns roligt och spännande och jag vet att det skulle gå vägen.

Annars så har min kock här hemma gjort rökt abborre idag och det mina vänner var inte dåligt. På lördag har jag även planer på att bli full, ngn som vill med?

2 kommentarer:

Jenny sa...

80 % av immunförsvaret sitter i magen, köp sempers magdroppar och stärk magen så kommer sjukdomarna att minska !
Vi går ut på fredag istället - på scharinska !
Krya på dig! //JS

Anonym sa...

Låter ändå som att du är på bättringsvägen. Ladda med Proviva, c-vitamin och broccoli.. Kanske inte samtidigt men.. :-)

Är vi i Umeå skulle ett glas med dig sitta bra. Vi får se..
Kram kram

Hoppas på intressanta fakta till veckan!