onsdag 7 november 2012

Återfall

Obehagligt och väldigt ångestfrankallade. Det var som att kroppen var ett år yngre och varenda cell i min kropp kommer ihåg. Kommer ihåg känslan av att åka iväg, känslan av trötthet och känslan av att inte orka, inte vara där men ändå hålla masken uppe vid ytan. Inte kunna slappna av på natten och komma till ro. Trots alla verktyg och alla goda tankar om tilltro och att så här kan det vara, upp och ner! Att när man väl somnar, raskt vakna upp ur en mardröm som handlar om att bli jagad. Jag har haft ett återfall, mitt första riktigt kraftiga och ångestkaddade. Mina händer har darrat och jag har försökt gömma mig. Huvudet har bankat och tankarna har snurrat. Allt av en trevlig flygresa till göteborg, där jag lyssnade på en föreläsning av en produkt dom verkligen hjälpt mig hitta tillbaka. Väldigt kul och intressant på alla sätt, men kroppen kommer ihåg. Men jag är stolt över är att jag gjorde det, jag gick rakt in i känslan och avbokade inte. Jag är slut men glad och det ska bli skönt att vädra allt på fredag på min gruppträff. Pust, nu hem till tryggheten!

1 kommentar:

Maje sa...

Kram till dig. Förstår att det måste kännas oerhört obehagligt. Men bra ändå att du lyckades se alltihop utifrån och hantera det . Kroppen är känslig och har ett otroligt minne. Ta det lugnt nu och var rädd om dej.