måndag 8 mars 2010

Är det ngn som har en dotter på 5 år som är en ängel på dagis, hos vänner, när andra är med. Ja, jämt förutom när man är själv med familjen och den lilla ängeln förvandlas till en liten 14 åring med ett hett temperament som gör allt i sin makt för att vara allt utom en ängel. Jag tror det kallas trots, men nu har vi levt med trots i 5 år och det skulle vara skönt om trotsen försvann. Är det inte den ena så är det den andra, känner mig själv rätt trotsig, men det finns lixom ej utrymme för detta. Jag njuter just nu av den mindre trotsiga tonåringen ligger och har sin dagsvila och den äldre 14 åriga dottern ser pippi långstrump. Jag njuter av lugnet och funderar på livet i stort, typ frågor som hur ska jag orka duscha idag dyker upp! Ska jag åka på kvantum? Hmmm, vad ska vi äta till middag? sedan dyker den där röda gubben upp på min högra axel, just när jag njuter av lugnet. Ditt bäcken håller på att paja igen säger han och jag inser att jag bör boka in mig på pilates. Ska se om jag får till tid för detta imorgon, för idag ska jag belasta mitt bäcken med löpning, spinning eller ngn annat ohälsosamt, hälsosamt för alla delar på och i kroppen förutom just det onda bäckenet. Nu börjar ett nytt avsnitt av Pippi och jag har tagit ett beslut, det blir duschen! Tjing!

Inga kommentarer: