onsdag 26 juni 2013

Tyst

Här sitter jag alldeles ensam. Ett tyst hus med en fläkt som fladdrar. En lyxig dag som tillägnats mig själv. Dottern är på
läger i veckan och min käre sambo och son har åkt till mina föräldrar. Jag njuter av lugnet trots att jag redan saknar den mindre av männen. Den större kanske jag börjar sakna ikväll. Jag har sovit själv en natt i detta hus på 6 år. Nu ska jag ju inte höra det inatt utan tänkte dela säng med dottern, men ändå det är ju typ själv. Snart kommer hon hem
Och vi ska äta mat, kramas, prata och hon vill städa sitt rum! 

För att återgå till min egodag så har jag promenerat, sprungit nästan en mil(skryt), jobbat med mitt jobb som inte känns som ett jobb. Jag har vilat min hjärna, pratat med en vän och bara varit. Tror att vi behöver mer av den varan. Bara vara. Efter min sjukskrivning vet jag hur viktigt det är och jag har lärt mig klämma in bara vara lite varstans. Andas, njuta och hämta kraft! Älskar det. Tror även jag har bestämt mig för att ge yogan en chans igen. Har aldrig fastnat men tror att läget är nu. Det är nu jag ska börja, och då verkar alla nedrann yogaställen ha sommarstängt! Typiskt! 

Inga kommentarer: