måndag 15 oktober 2012

Framtid

Tänker nutid och försöker inte tänka framtid. Framtiden är just nu ganska så het, då min kropp och mitt psyke skriker efter förändring. Kanske lätt att fly undan det som är jobbigt, men just nu känns det som det enda rätta. Tror inte ens jag flyr, är bara sund och klok. Jag är en människa som alltid har levt framåt, väldig sällan eller nästan aldrig här och nu. Men jag har förändrats, jag har minskat ner på framtid och ökat upp på här och nu. Jag har jobbat intensivt med det, och det hjälper mig att varva ner och ta det lugnt. Ibland sköljer framtiden över mig och stör. Då blir allting mycket svårare. Idéer jag har blir svårare att lösa och grubbleriet sätts igång. Nä tacka vet jag fokusering på här och nu, framtiden kommer ändå tillslut. Tror jag ska dikta ihop lite tips om hur man kan göra för att bli mer med livet här och nu. Men inte nu, inte idag. Vi får se i framtiden...,

Inga kommentarer: