onsdag 9 november 2011

Fina fröken

Ikväll har vi haft föräldramöte. Vilken engagerad, snäll, erfaren, mjuk, lugn ärlig, pedagogisk fröken min dotter har. Hon har jobbat i alla år som fröken och är verkligen fröken ut i fingerspetsarna. Hon brinner för barnen och barnen utveckling. Hon lär ut på ett sätt som får mig att börja tänka efter och som gör mig evigt tacksam att våra barn går på denna skola. Det är så vackert på ngt sätt så öga tåras. Hon stärker upp min dotter och följer upp alla samtal vi haft. Hon ringer på sin lediga tid på kvällarna och är helt enkelt helt makalös. Jag är så glad att hon finns. Alma vågar berätta saker för henne som hon inte brukar säga till ngn annan än oss.
Imorgon är det lyktfest och det är så otroligt fint. På lekskolan kommer lyktgubben med stjärnkakor och sjunger alla lyktsånger barnen har övat i veckor. Lyktor har skapats av gamla syltburkar och barnen är spända. Ett litet tåg av barn och lyktor, föräldrar och fröknar kommer att sjunga i skogen vid klockargården i morgon kväll. Sen är det mysig picknic.
På skolan är det lite större, det är förskoleklassen, 1.an, 2:an som går ihop. Går med sina lyktor nu gjorda i papp av dom själva, sjunger alla ljussånger. I år har jag hört ryktas om att St,Martin kommer på sin häst. Jani barnen är super taggade och detta är så enormt mysigt. Ska försöka fota om jag kommer ihåg så ni får en känsla.

Inga kommentarer: