onsdag 24 juni 2009

Maxi stormarknad

Idag var första gången som jag bestäme mig för att avbryta allt och gå ut med barnen i bilen, när vi var på Maxi!
Folkt tittade, smålog och funderade. Allt för en liten mini gräsklippares skull, båda barnen skulle köra samtidigt och det stora bråket med slag, grin, jagning, arga ord ägde runt vid kassorna på maxi stormarknad i Umeå.
Jag bestämde mig före att nu får det vara nog med båda barnen under armarna, svetten som rann och en enormt hög ljudnivå så traskade jag ut ur affären. Tittade och smålog till det unga kärleksparet som tänkte så där ska aldrig jag göra eller ngt i stil med så bortskämda småglin!

Japp då har man gjort det me, en gång tidigare har jag gått ut ur affären det var på kvantum med A när hon fick för sig att hon skulle ha mini morötter till Skrållan och jag hade bestämt mig för att det skulle hon icke! Men idag var det lixom dubbelt upp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det som händer min vän? Jag blir så nyfiken och ser fram mot när du kan berätta.
BRAVO på ICA Maxi, vilken beslutsamhet och närvaro, det gjorde du bra. Jag tror barnen mår bra av sån tydlighet och fasthet. Kram LL

Jenny sa...

Jättebra. Jag tror de flesta som såg det tyckte att du var handfast och bra.